Dametjes in de tuin

Dametjes in de tuin
Bella en Chica

zondag 3 april 2011

Gluren!!

Vandaag zijn alle mensen in Bayern zeer tevreden geweest. Wat een goddelijk weer! Het leek wel hoogzomer.
Ruim 25 graden dit weekend, dus korte broek en hemdje aan....mmmmmm.

Voor mij betekende het weer tuinwerkvreugde.
Gisteren heb ik mijn moestuinbakken al gevuld en catproof gemaakt (voor korte tijd).
Vandaag nog wat speciale aardemix gemaakt en allerlei bladgroentes gezaaid. Die gaan in kleine opkweekbakjes in de koude kas.
Eigenlijk wilde ik de moestuinbakken afmaken door de rasters klaar te maken, maar helaas is de boormachine deze winter overleden. Ik kon mijn gaatjes niet boren.
Manlief gaat morgen een andere boormachine kopen.

Dezelfde lieve man is eind mei jarig en dit jaar vond ik eindelijk weer eens een leuk cadeautje voor hem.
Maar als ik dat pas eind mei geef, dan heeft hij er dit jaar geen plezier meer van.
Dus afgelopen vrijdag, toen het al mooi weer werd hier, heb ik hem zijn verjaardagscadeau gegeven (onder protest).
Nu kan hij er van genieten als hij jarig is!!!
Wat heb ik gevonden?
Een nestkast met camera (incl infrarood) en geluid, zodat we mee kunnen spieken wat er allemaal in gebeurt.

We hebben al een superdeluxe 2deurskoolmeeswoning aan onze eik hangen, dus hebben we nu gekozen voor een iets grotere opening, zodat bv een ringmus, vink, roodborst, spreeuw of boomklever voor deze kast kan kiezen.
En misschien blijft hij wel leeg. De tijd zal het leren.

Hier een foto van de luxe 2deurskoolmeeswoning:




Hier de nieuwe meespiekwoning, op de achtergrond zie je de koolmeeswoning aan de boom:




En binnen kunnen we continue meekijken op dit ouwe tv-tje:




Het moge duidelijk zijn dat we ook een beetje vogeltjesgek zijn
_________________

5 opmerkingen:

annemarie zei

Grappig zo'n meekijk kastje. Net zoeiets als
http://www.beleefdelente.nl/ ook zo leuk om te zien.
Ik hoop dat er gauw een koolmeesje inkomt, dan kan het gluren beginnen.

Kitty zei

Leuk hoor, bij ons zijn de koolmezen al druk bezig hoor! Maar ja die hebben dan ook een vrijstaand huisje ipv een twee-onder-een-kap! Stuur je het zonnetje ook onze kant op, we kunnen wel wat gebruiken (al mogen we tot nu toe niet klagen) ;-))

Tiny zei

Staat het huisje ook aangemeld in het makelaarskrantje?

Ben zei

Wat een verjaardags cadeau he, 24 uur per dag plezier van.

Unknown zei

Nu er een meesje ons huisje betrokken heeft, zou ik ook wel een cameraatje willen hebben om lekker mee te gluren... Geniet ervan
Groetjes Chiel